Seterusnya Cikgu Ida bersoaljawab dgn murid-murid tentang anggota badan yang mereka ketahui. Selain itu, Cikgu Ida juga, meminta murid-murid menyentuh anggota badan yang mereka sebut seperti mata, mulut, tangan dan sebagainya. Selesai slot yang pertama, Cikgu Nurafidah pula mengajar murid-murid mengeja 5 perkataan mengikut tema. Antara perkataan tersebut ialah mata, mulut, hidung, jari dan kaki. Cikgu Nurafidah mengajar mengeja perkataan dengan menggunakan kad imbasan yang mempunyai suku kata yang bewarna. Kemudian, murid-murid dipilih secara rawak untuk mengenalpasti samaada murid-murid telah mengenal huruf sekaligus membunyikan suku kata dengan betul.
|
Slot seterusnya di sambung oleh Cikgu Amalina dimana beliau mengajar murid-murid untuk memadankan perkataan dengan gambar. Ini bertujuan mengenalpasti samaada murid telah mengenali anggota badan dengan tepat. Sebagai proses pengayaan, Cikgu Maizatul pula membimbing murid-murid sekali lagi menunjukkan anggota badan yang disebut dengan betul. Kemudian menjelaskan apakah fungsi anggota badan tersebut dan kepentingannya kepada manusia. Sebagai set refleksi, Cikgu Ida memberi latihan kepada murid-murid iaitu melukis 5 anggota badan yang dipelajari seterusnya membuat penilaian kendiri bersama murid-muridnya. |
No comments:
Post a Comment